Acasă » Arhivă » Revista Galenus 2007 » David Lechleiter – Vicepresedinte si Director General GlaxoSmithKline Romania
David Lechleiter – Vicepresedinte si Director General GlaxoSmithKline Romania
"Piata farmaceutica din Romania se confrunta momentan cu unele presiuni care o fac putin atractiva pentru investitori. Noile reglementari privind preturile, lipsa disciplinei financiare si volatilitatea ii pot tine departe pe acestia".
Nume: David Lechleiter
Profesie: Economist
Pozitie: Vicepresedinte si Director General GlaxoSmithKline Romania
Casatorit, 3 copii
Cu ocazia lansarii Cervarix, un vaccin impotriva cancerului de col uterin, domnul David Lechleiter, vicepresedinte si director general al companiei GlaxoSmithKline (GSK) Romania, a avut amabilitatea de a ne acorda un interviu. David Lechleiter este de origine franceza, si a ocupat anterior pozitia de Director General GlaxoSmithKline Slovenia. Inaintea acestei pozitii, el a ocupat functii de management in departamentele Comercial si Financiar in Marea Britanie si Irlanda.
1. Care sunt obiectivele companiei dvs. pe piata romaneasca?
GlaxoSmithKline este de mai multi ani liderul pietei farmaceutice din Romania si dorim sa pastram aceasta pozitie. De asemenea, credem ca intotdeauna am fost un model in ceea ce priveste integritatea si etica profesionala. Credem ca in domeniul farmaceutic trebuie sa operam cu foarte multa transparenta si rigu-rozitate, iar prin felul in care oamenii nostri exemplifica aceste principii, suntem convinsi ca vom influenta in mod pozitiv piata din Romania.
2. Ce are Glaxo special fata de alte companii farmaceutice?
GlaxoSmithKline este o companie bazata pe cercetare si inovatie. Credem foarte mult in dezvoltarea durabila, de aceea, investim in cercetare si dezvoltare, in produse inovatoare. Sustinem, de asemenea, si dezvoltarea comunitatii in care ne desfasuram activitatea, asa cum face GSK peste tot in lume. In Romania facem acest lucru prin programe sociale si educationale precum "GSK pentru Excelenta", programele derulate de fundatia "Parteneri Pentru Viata".
3. Care sunt produsele dvs. emblematice?
Cum spuneam, ne straduim ca toate produsele care poarta marca GSK sa aduca noutate, sa ii ajute pe oameni sa realizeze mai mult, sa se simta mai bine si sa traiasca mai mult. Spre exemplu, un astfel de produs este Seretide, care a imbunatatit considerabil viata multor astmatici, copii sau adulti. La fel vitaminele Vitamax sau gama Eurovita sunt in topul increderii publicului larg. Avem succese pe termen lung cum sunt medicamentele din portofoliul HIV/SIDA, cum sunt antibioticele Augmentin si Zinnat, cunoscute de atatia ani. De asemenea, avem si succese locale precum Omeran si lista este foarte lunga.
4. Pe ce segmente sunteti lider?
Producem medicamente ca-re ofera tratamente in sase arii terapeutice majore: respirator, HIV/SIDA, antiinfectioase / antivirale, SNC, diabet si boli digestive. In plus, suntem lideri pe aria de vaccinuri si avem un important portofoliu in domeniul oncologiei.
5. Puteti face o comparatie intre Romania si Slovenia, avand in vedere functiile dvs. ocupate anterior?
Romania este o piata mai mare ca si Slovenia si inca mai sunt multe de construit. Desi cele doua tari au fost acceptate de curand in Uniunea Europeana, piata farmaceutica din Slovenia este mult mai dezvoltata fata de cea din Romania. In Slovenia, companiile si uneori chiar si institutiile sunt mai riguroase, mai disciplinate. Exista in general mai multa transparenta.
6. Care este opinia dvs. despre piata farmaceutica ro-maneasca?
Piata farmaceutica din Ro-mania se confrunta momentan cu unele presiuni care o fac putin atractiva pentru investitori. Noile reglementari privind preturile, lipsa disciplinei financiare si volatilitatea ii pot tine departe pe acestia.
Guvernul Roman ar trebui sa stabileasca preturile facand referire la preturile din alte tari si nu la costurile de productie. Pana la urma, de ce sa tratezi producatorii autohtoni cu mai multa asprime decat pe cei straini? Acesta nu este un model care poate fi sustinut pe termen lung.
7. Care credeti ca este directia catre care se indreapta piata din Romania?
Piata farmaceutica din Romania are potential sa creasca in mod evident. Ingrijirea acordata pacientului roman nu este inca suficienta. Alte state invecinate, precum Ungaria acorda un procent mai mare din PIB pentru sistemul de sanatate. Este tendinta care se va imprima si sistemului din Romania, sunt convins.
8. Ce produse farmaceutice noi aveti si, daca ne puteti spune, pregatiti ceva sa lansati curand?
Tocmai am lansat un vaccin impotriva cancerului de col uterin, Cervarix, care speram ca va proteja multe generatii de femei din Romania. Din pacate, Romania conduce in statisticile europene privind mortalitatea din pricina acestei boli.
Avem in dezvoltare multe produse care speram ca vor aduce astfel de vesti bune, dar toate la timpul lor…
9. Cum va recrutati specialistii?
Ne alegem oamenii prin intermediul cailor folosite de majoritatea companiilor: prin agentii de recrutare, anunturi etc. Noi consideram ca angajatii GSK sunt ambasadorii companiei, astfel ca avem un proces de selectie categoric riguros.
10. Spuneti-ne cateva cuvinte despre grupul Europharm (propria unitate de productie si propria firma de distributie).
Fabrica GSK din Romania – Europharm are una dintre cele mai mari capacitati de productie din industria farmaceutica ro-maneasca. In prezent, sunt fa-bricate aproximativ 50 de produse. Aici se produc antibiotice, vitamine, precum si medicamente generice si marci indicate in afectiuni cardiovasculare, digestive si neurologice, iar incepand cu anul acesta, la Brasov, va fi produs Septrin tablete, ce va ajunge si pe pietele externe. Anul acesta s-au implinit 5 ani de la lansarea noii fabrici GlaxoSmithKline in Romania – Europharm. Noua fabrica a fost construita in totalitate la standarde Good Manufacturing Practices (GMP) si a fost prima de acest gen din Romania.
Europharm Distributie este una dintre cele mai competitive companii de distributie de produse farmaceutice. De altfel, Europharm tocmai a fost recertificata ISO 9001:2000, cel mai ridicat standard de performanta in managementul sistemului de calitate. Anul acesta compania a trecut printr-o etapa ambitioasa de eficientizare, dar la capatul acesteia va deveni o organizatie mult mai puternica si mai moderna.
Interviu realizat de Lucia Comanescu
Fii conectat la noutățile și descoperirile din domeniul medico-farmaceutic!
Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comunicari comerciale. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.