Fake news-ul în Sănătate poate fi combătut

În prezent, mai mulți specialiști ca oricând lucrează la rezolvarea celor mai importante probleme din domeniul medical și, în același timp, folosesc tehnologii inovatoare care existau într-un plan îndepărtat în urmă cu doar câțiva ani. Cu toate acestea, publicul larg nu asimilează la fel de rapid informaţiile nișate și tehnice, tocmai din acest motiv, există riscul apariției unei falii din ce în ce mai mari între populația de rând și comunitatea științifică.

Ştiinţa progresează alături de tehnologie

„90% din totalitatea oamenilor de știință care au trăit vreodată pe Pământ sunt astăzi în viață. Mai mult decât atât, interconectarea mediului academic și științific, alături de tehnologii ca VR, Machine Learning sau IoT va genera progrese exponențiale în industria Sănătății, cu beneficii fără precedent la nivelul societăților”, afirmă Andreea Cristea, specialist în comunicare în domeniul Sănătății și fondator MPR Agency.

„Pandemia de COVID-19 ne-a demonstrat că neînțelegerea în profunzime de către mase a noilor descoperiri științifice reprezintă un ingredient indispensabil din mixul folosit de anumite entități în tentativele lor de dezinformare și manipulare. Spre exemplu, un concept precum vaccinul ARN mesager care nu mai provoacă dezbateri în comunitatea științifică și ale cărui beneficii sunt în mod unanim recunoscute de doctori și cercetători, poate genera panică în rândul maselor, cu posibile implicații sociale uriașe. Tocmai aici trebuie să intervină specialiștii în comunicare și să traducă pe înțelesul tuturor noile descoperiri realizate de comunitatea științifică”, adaugă Andreea Cristea.

Pentru a răspunde tuturor acestor provocări, MPR Agency devine agenție full service de marketing și comunicare, cu scopul de a transpune informațiile științifice într-un limbaj accesibil și, totodată, adaptat mediilor din ce în ce mai diverse în care omul de rând își petrece timpul.

„Faptul că utilizatorul nu înțelege mecanismele din spatele smartphone-ului nu diminuează valoarea dispozitivului și nici nu îl împiedică să îl folosească în beneficiul său. Cu același principiu în gând trebuie construită și comunicarea în sănătate, pentru ca noile descoperiri, publicate în tratatele de specialitate, să ajungă la oameni într-o formă cât mai ușor de digerat”, spune Marius Vlad, Creative Director MPR Agency.

Fii conectat la noutățile și descoperirile din domeniul medico-farmaceutic!

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comunicari comerciale. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.





    Comentarii

    Utilizam datele tale in scopul corespondentei. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.