Acasă » Ultima oră » Românii nu au încredere vaccinuri
Românii nu au încredere vaccinuri
Rata de vaccinare in România are tendin?? de sc?dere, ajungând sub 90% la mai multe tipuri de vaccinuri, de?i OMS recomand? o acoperire medie de 95%. Mai mult, în sezonul care tocmai a trecut, mai pu?in de 1 milion de români au fost vaccina?i antigripal (fa?? de 3 milioane cât recomand? OMS).
În cadrul Conferin?ei Na?ionale ”Actualit??i în Vaccinologie – RoVaccin 2014”, desf??urat? pe 5 aprilie, conf. dr. Alexandru Rafila, pre?edintele Societ??ii Române de Microbiologie ?i coordonatorul conferin?ei a tras un semnal de alarm? asupra acestei probleme: “O rat? de vaccinare între 80 ?i 90% nu poate fi satif?c?toare. Este mai mult decât îngrijor?tor deoarece cre?te riscul izbucnirii unor epidemii, lucru pe care nu ni-l permitem. Cred c? trebuie s? avem vedere în vedere acoperirea vaccinal? cât mai ridicat? în rândul copiilor. Ar fi extrem de util ca în cazul acesta, procentul s? fie mai mare de 90%”, a explicat conf. dr. Alexandru Rafila, pre?edintele Societ??ii Române de Microbiologie ?i coordonatorul conferin?ei.
Motivele care stau la baza neîncrederii popula?iei în imunizarea prin vaccinare, crede conf. dr. Rafila, sunt informarea deficitar? ?i transmiterea de mesaje gre?ite despre vaccinuri: ” Sunt multe mesaje conform c?rora vaccinurile nu ar fi sigure, nu ar fi eficiente, ceea ce nu este deloc adev?rat. În plus, avem dovada sutelor de milioane de copii vaccina?i de-a lungul timpului. Vaccinurile sunt victima propriului succes.”
Speciali?tii consider? c? aceast? mentalitate poate fi schimbat? printr-un parteneriat eficient între medici, societatea civil? ?i mass media. Mai mult, prof. dr. Lumini?a Smaranda Iancu, vicepre?edintele Societ??ii Române de Microbiologie, crede c? mentalitatea popula?iei poate fi schimbat? prin prezentarea riscurilor care pot ap?rea în cazul nevaccin?rii.
Text: Bianca B?descu
Fii conectat la noutățile și descoperirile din domeniul medico-farmaceutic!
Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comunicari comerciale. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.